A picture

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Rezidence – kulturně-společenské centrum

První stálá EXPOZICE MĚŘIDLA A VÁHY ze sbírek Ing. Petra Cikrle, PhD.

otevřeno: červen – září, sobota 13,00 – 17,00 hodin; neděle a svátky 10,00 – 17,00 hodin; úterý – pátek objednávky na tel. 734 203 090.

vstupné: dospělí 20 Kč, děti 10 Kč
Expozice výstavy není určena jen k pasivnímu prohlížení, ale návštěvník má možnost vyzkoušet si váhy a zapsat aktuální stav počasí do meteorologického listu. Také je zde koutek určený pro kreslení dětí.
Další poskytovanou službou je prodej publikací a pohlednic vydaných obcí. Samozřejmostí jsou toalety s bezbariérovým přístupem. Před budovou se stojí informační tabule o historii vinařství a odpočívadlo s odpadkovým košem. Parkoviště se nachází přes ulici před původní budovou bývalého státního statku. Turisté si mohou nechat dát do deníčků otisk razítka (kopie staré pečeti obce).
Obec zde pořádá četné kulturní akce jako: otevření místní vinařské stezky, tvořivé jarní setkání a jiné. Obřadní síň slouží k pořádání svateb a jiných významných událostí v obci.
Kde nás najdete: Pro motoristy a cyklisty:
Rezidence stojí na okraji obce, naproti rozsáhlého areálu bývalého státního statku. Štít budovy se slunečními hodinami je z dálky vidět z hlavní silnice č. II/422, směr Kyjov-Čejč. U restaurace U Orla se dáte doleva na vedlejší komunikaci a kolem stromů pokračujte k budově statku. U ní je Rezidence.
Kolem vede 65 km dlouhá Mutěnická vinařská cyklostezka. Značená obousměrně typickými značkami se stylizovaným sklepním žúdrem růžové barvy. Jedná se o rovinatou a přehlednou trasu s krátkým stoupáním a max. převýšení 100 m. Trasou sjízdnou po celý rok a za každého počasí. Vedoucími jednak vinicemi s dalekými výhledy po zpevněných polních cestách. Jednak místy, která psala a utvářela historii tohoto malebného kraje.
Autobusem: zastávka Šardice (u kostela) zahnete doleva kolem sochy Panny Marie a fary č.p. 15. Ulicí Zákostelí, kolem restaurace U Orla je poutač na výstavu. Pokračujete ulicí U statku podél stromů pak zahnete doprava. Za rohem stojí budova Rezidence. Nejdříve projděte kolem odpočívadla a informačního panelu pak následuje vchod.

Obec Šardice vydala razítko k 730 výročí od první písemné zmínky o obci, které je pro turisty k dispozici v Augustiniánské rezidenci. Zde si dále můžete zakoupit i další propagační předměty vydané k tomuto výročí.